EEN KLANT VOOR JE WINNEN, BEGINT MET EEN GOED GEVOEL

Over Nicole Post

Creatief en gedreven door passie, dat ben ik! Als kind was ik uren zoet met knutselen, tekenen en schrijven in mooie boekjes. Op de school ging rekenen aan mij voorbij; mijn focus lag op het gebied van tekenen en creatief bezig zijn. Een betrokken en oplettend grafisch docent op het MBO heeft mij met klem geadviseerd om toelatingsexamen tot de Kunstacademie te doen, waar ik inderdaad helemaal mijn draai vond. Het leidde tot mijn diploma grafisch ontwerper en een goede start bij een reclamebureau in Haarlem, naar een partnerschap van dat bureau. In de jaren erna bouwden we een uitgebreid portfolio op, met klanten waaronder een aantal gemeentes en non profit organisaties, en realiseerden we exposities en tentoonstellingen. We werkten ook in opdracht van bedrijven als Nissan, Bols Wessanen, Ahold en de GGD. Ik kon mij volledig ontplooien in alle facetten van creeëren en vormgeven, ondernemen, klantencontact en het produceren van concepten voor communicatie uitingen, exposities en campagnes.

Juist de enorme diversiteit, zowel in klanten als in opdrachten, hebben ervoor gezorgd dat ik een gedegen ervaring heb van alle denkbare aspecten binnen het vak van Art Director. Voorbeelden van mijn werk zijn het herontwerpen van het logo van Wessanen van een zakelijk blauw logo naar een eigentijds ‘groen’ logo; het bedenken en coördineren van de productie van het logo, de huisstijl en communictie-uitingen voor opleidingscentrum Wessanen Academy; en een ludieke manier om de Wessanen ‘company code’ of huisregels intern uit te dragen; het bedenken en coördineren van de reizende tentoonstelling voor het pensioenfonds voor Ahold, het ontwerpen en vervaardigen van een jubileum uitgave in dat kader van het 750 jarig bestaan van het Ahold pensioenfond. Eigenlijk teveel om op te noemen.

Toch voelde ik in 2003 dat een nieuwe uitdaging welkom was en besloot mijn eigen bedrijf te starten met een frisse blik en een andere focus. Een aantal klanten ging met mij mee, waaronder Wessanen. Later volgde ook Greenpeace International en regelmatig werd er een beroep op mij gedaan voor advies over interne en externe communicatie-uitingen en heb ik twee grote campagnes vormgegeven; Defending our Oceans en Protecting our Forests.

Zo maakte ik een vliegende start met NPD Communications. En heb diverse magazines gerealiseerd voor o.a. het Amstel Hotel en het personeels magazine voor Ballast Nedam, Blauwdruk. En de re-styling van het logo voor de gemeente Heemstede. Wessanen is het meest trouw gebleven aan mij, twintig jaar lang heb ik daar de interne communicatie mogen verzorgen en daar ben ik heel erg trots op. En tot op de dag van vandaag maak ik elk jaar weer met veel plezier het online en gedrukt jaarverslag voor Fonds Gehandicaptensport.

In 2015 ben ik gestart met het programma Brand Your Business, waarmee ik organisaties begeleidden met hun profilering in de markt. Dat is een programma dat je helpt om de weg te vinden naar de kracht van jouw merk. En het gaat verder; Brand Your Business zorgt ervoor dat alle aspecten van de gekozen marketing- en communicatiestrategie door de gehele organisatie worden gedragen.

 Mijn mission statement: ik ben dé bevlogen conceptuele, creatieve oplosser. Mijn missie is om mijn passie, kennis, kunde en ervaring uit te wisselen en ondernemers te inspireren het beste uit zichzelf, hun bedrijf en hun medewerkers te halen. Leef je mooiste leven!

Lees meer over Nicole op LinkedIn


Marcel Appels, hoofd dienstverlening, lid directieteam gemeente Heemstede

Naast restyling van het logo heeft NPD Communications voor de gemeente Heemstede een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Met als doel de communicatie van de gemeente een sterkte visuele samenhang en herkenbaarheid te geven. Er is een krachtige ‘visuele identiteit’ ontwikkeld op basis waarvan vrijwel alle communicatiemiddelen zijn aangepast. Niet minder belangrijk: ook de samenwerking met NPD Communications was professioneel en prettig. Kortom, NPD Communications is een uitstekend bureau met leuke, creatieve mensen.

Marcel Appels, hoofd dienstverlening, lid directieteam gemeente Heemstede