EEN KLANT VOOR JE WINNEN, BEGINT MET EEN GOED GEVOEL

Over Nicole Post

Creatief en gedreven door passie, dat ben ik! Als kind was ik uren zoet met knutselen, tekenen en schrijven in mooie boekjes. Op de school ging rekenen aan mij voorbij; mijn focus lag op het gebied van tekenen en creatief bezig zijn. Een betrokken en oplettend grafisch docent op het MBO heeft mij met klem geadviseerd om toelatingsexamen tot de Kunstacademie te doen, waar ik inderdaad helemaal mijn draai vond. Het leidde tot mijn diploma grafisch ontwerper en een goede start bij een reclamebureau in Vogelenzang, naar een partnerschap van dat bureau. In de jaren erna bouwden we een uitgebreid portfolio op, met klanten waaronder een aantal gemeentes en non profit organisaties, en realiseerden we exposities en tentoonstellingen. We werkten ook in opdracht van bedrijven als Nissan, Bols Wessanen, Ahold en de GGD. Ik kon mij volledig ontplooien in alle facetten van creeëren en vormgeven, ondernemen, klantencontact en het produceren van concepten voor communicatie uitingen, exposities en campagnes.

Juist de enorme diversiteit, zowel in klanten als in opdrachten, hebben ervoor gezorgd dat ik een gedegen ervaring heb van alle denkbare aspecten binnen het vak van Art Director. Voorbeelden van mijn werk zijn het herontwerpen van het logo van Wessanen van een zakelijk blauw logo naar een eigentijds ‘groen’ logo; het bedenken en coördineren van de productie van het logo, de huisstijl en communictie-uitingen voor opleidingscentrum Wessanen Academy; en een ludieke manier om de Wessanen ‘company code’ of huisregels intern uit te dragen; het bedenken en coördineren van de reizende tentoonstelling voor het pensioenfonds voor Ahold, het ontwerpen en vervaardigen van een jubileum uitgave in dat kader van het 750 jarig bestaan van het Ahold pensioenfond. Eigenlijk teveel om op te noemen.

Toch voelde ik in 2003 dat een nieuwe uitdaging welkom was. Het digitale productieproces kwam in een stroomversnelling en dat vroeg om een heel andere benadering van mijn vak. Ik ontmoette Maarten en we besloten samen een bedrijf te starten met een frisse blik en een andere focus. Een aantal klanten ging met mij mee, waaronder Wessanen. Maarten verzorgde het digitaal drukwerk voor een nieuwsbrief van Greenpeace International. Door onze expertises samen te bundelen op het gebied van ontwerp en digitaal grafisch drukwerk, konden wij tegen veel lagere productiekosten een professioneel, aantrekkelijke nieuwsbrief voor Greenpeace maken. Ook werd er door Greenpeace regelmatig een beroep op ons gedaan voor advies over interne en externe communicatie-uitingen en hebben we twee grote campagnes vormgegeven; Defending our Oceans en Protecting our Forests.

Zo maakten Maarten en ik een vliegende start met Nicole Post design & productions. We hebben diverse magazines gerealiseerd voor o.a. het Amstel Hotel en het personeels magazine voor Ballast Nedam, Blauwdruk. Wessanen is het meest trouw gebleven aan mij, twintig jaar lang heb ik daar de interne communicatie mogen verzorgen en daar ben ik heel erg trots op.

In 2015 zijn wij gestart met het programma Puur Profileren, waarmee wij organisaties begeleidden met hun profilering in de markt. Aanleiding daarvoor was dat wij merkten dat er steeds meer organisaties problemen ondervonden bij hun communicatie, zowel intern als extern. Ze wisten niet hoe ze zich zichtbaar konden maken in de markt, hadden te weinig goede klanten en te weinig omzet. Dit was de periode van de economische recessie rond 2008. Veel bedrijven gingen failliet, banen gingen verloren en er werd flink bezuinigd op marketingactiviteiten. Juist toen zijn wij Puur Profileren verder gaan ontwikkelen, omdat wij zagen dat de noodzaak voor organisaties om zich te laten zien en onderscheiden van de rest nóg essentiëler werd. Vanuit onze ervaring met Puur Profileren, de markt en onze expertise, hebben we uiteindelijk Brand Your Business ontwikkeld. Dat is een programma dat je helpt om de weg te vinden naar de kracht van jouw merk. En het gaat verder; Brand Your Business zorgt ervoor dat alle aspecten van de gekozen marketing- en communicatiestrategie door de gehele organisatie worden gedragen.

We merken dat bedrijven er niet meer om heen kunnen om zich als een merk in de markt te positioneren, dat online marketing de nieuwe tools zijn om je product of dienst te verkopen. We helpen ondernemers en organisaties om structuur, richting en keuzes te formuleren en te vertalen in een communicatiebeleid waar ze meerdere jaren als team binnen een organisatie mee aan de slag kunnen.

Mijn mission statement: ik ben dé bevlogen conceptuele, creatieve oplosser. Mijn missie is om mijn passie, kennis, kunde en ervaring uit te wisselen en ondernemers te inspireren het beste uit zichzelf, hun bedrijf en hun medewerkers te halen. Leef je mooiste leven!

Lees meer over Nicole op LinkedIn


Monica van Harn, Manager Marketing en Communicatie Fonds Gehandicaptensport

NPD communications heeft voor het zesde jaar op een rij het online jaarverslag verzorgd. Een lange termijn relatie waarin jaarlijks stappen gezet worden naar de zo belangrijke transparantie binnen de terugkoppeling over het jaar naar de stakeholders van Fonds Gehandicaptensport. Een omvangrijke boodschap weet NPD communications op een overzichtelijke en verleidelijke manier vorm te geven.

Monica van Harn, Manager Marketing en Communicatie Fonds Gehandicaptensport


BEN JIJ TOE AAN EEN HELDERE IDENTITEITSSTRUCTUUR IN DE ORGANISATIE?

Lees dan hier hoe je in 5 stappen succesvol je organisatie naar een sterk merk kunt neerzetten.