EEN KLANT VOOR JE WINNEN, BEGINT MET EEN GOED GEVOEL

Over Maarten Jansen

Een ‘mensenmens’, dat komt er als eerste in mij op als ik mezelf zou moeten omschrijven. Ik ben iemand die mensen met elkaar verbindt, een luisterend oor biedt en er alles aan zal doen om iedereen zo goed mogelijk te helpen om het beste uit zichzelf te halen. Ik vind het geweldig om met mensen in al hun diversiteit om te gaan. Ik stel mensen op hun gemak en moedig hen aan door mijn positieve houding. Bij mij is het glas altijd half vol.

Na mijn opleiding aan het Grafisch Lyceum ben ik vijf jaar mede-eigenaar geweest van drukkerij Niveau-Offset. Tot onze opdrachtgevers behoorden onder andere Elsevier Publishers, Postbank/ING en de Nationale Stichting Casino Spelen. Mijn specialisaties waren vooral het onderhouden van de relaties en ordermanagement van het (huis)drukwerk van klanten. Daarna volgden drie jaar als mede-eigenaar van een lithografisch bedrijf. Dat bedrijf produceerde in de jaren ’90 full colour films voor drukpersplaten, die in drukkerij gebruikt werden om full colour drukwerk te realiseren. Onze opdrachtgevers waren onder meer grote reclamebureaus als TBWA en Saatchi & Saatchi. Voor L’Oreal verzorgden we de lithografie van alle verpakkingsmaterialen van de producten. Voor de Postbank/ING de lithografie van alle giroformulieren en de reclame brochures. Grote opdrachtgevers dus en veel contacten gedurende het hele proces van begin tot eind.

Sinds 2003 vertegenwoordig ik samen met Nicole Post NPD Communications. Wij staan ondernemers, directie en management met raad en daad bij om van hun organisatie een sterk merk te maken. Wij bieden effectieve oplossingen op het gebied van communicatie, waardoor organisaties beter zichtbaar zijn in de markt en meer omzet realiseren. Met een glasheldere bedrijfsidentiteit in het vizier, de juiste strategische keuzes en richting voor de toekomst, bouw je een merkgerichte organisatie. De klant daarvan voelt zich er ook echt mee verbonden en is trouw. Een sterk merk geeft een concurrentievoorsprong.

Per opdracht inventariseren wij wat er nodig is om de klant op een optimale manier te helpen. En omdat wij flexibel zijn en over een gedegen netwerk beschikken, kunnen wij gebruik maken van de beste professionals op het gebied van diverse specialisaties; experts op het gebied van websitebouw, web-it en social media. Maar ook video, tv en radio advertising, fotografie, tekst, coaching, signing en print. Zo stellen wij steeds ons eigen dreamteam samen.

Door mijn jarenlange sales ervaring aan in de lithografie- en drukkerijbranche en later vanuit reclamewereld, heb ik geleerd om te gaan met een grote diversiteit aan mensen. En daar pluk ik nog dagelijks de vruchten van. Een juiste benadering naar nieuwe en bestaande klanten leidt tot een langdurige samenwerking. Ik zeg altijd ‘alles kan’, en ‘alles kunnen we regelen’. En dat is ook onze mentaliteit en werkwijze binnen NPD Communications. Wat we beloven, komen we altijd na. Dat geeft de klant maar ook ons een goed gevoel; het zorgt voor verbinding en een betere samenwerking. Ik hou altijd nauw contact met de klant tijdens het werkproces, maar ook daarna. Uit pure belangstelling en interesse.

Veel organisaties lopen vast op vraagstukken als: waarom zijn we niet zichtbaar in de markt? Hoe genereren we betere klanten en meer omzet? Organisaties weten vaak niet op welke juiste manier zij zichzelf kunnen profileren in onze huidige economie. Ze missen richting en visie om hun doelen te verwezenlijken. NPD Communications kan daar bij helpen. Met onze ervaring, leggen wij direct de vinger op de zere plek van organisaties als het gaat om problemen zoals het vinden van de eigen identiteit, het zichtbaar zijn, de juiste uitstraling hebben, het stroomlijnen van alle communicatielijnen. Dat is fantastisch om te doen, omdat het organisaties écht op de rit zet.

Naast mijn hartstocht voor mensen en communicatie, ben ik ook passioneel beoefenaar van de autosport. Al bijna 30 jaar ben ik actief als coureur in diverse raceklasses. En met heel veel plezier ben ik instructeur bij Rensportschool Zandvoort, de plek om je racelicentie te behalen. De laatste drie jaar geef ik privé racecoaching aan zowel ervaren mannelijke als vrouwelijke coureurs. Ik geef ook trainingen aan beginnende coureurs die op een hoger niveau willen racen en een snellere tijden willen halen. Met NPD Communications koppelen we onze organisatie aan de autosport via relatiemarketing. We organiseren diverse bedrijfsevents en teambuildingsessies, gecombineerd met een actieve circuitexperience. Fantastisch als het zo allemaal samenkomt!

Mijn mission statement: ik ben de positieve, doordenkende klantenbinder. Mijn missie is met mijn positiviteit, kennis en ervaring bedrijven te helpen met het realiseren van betekenis, identiteit, zichtbaarheid in de markt, betere klanten en meer omzet.

Lees meer over Maarten op LinkedIn



John Cornelisse, eigenaar Strandpaviljoen Plazand

Sinds enige jaren werken we samen met NPD communicatie. De samenwerking ontstond uit de behoefte om ons strandpaviljoen, wat we sedert 2011 exploiteren, verder te professionaliseren op het gebied van onze identiteit middels de communicatie- en mediakanalen. NPD bleek daarin de juiste partner. Met de slag die we met NPD hebben geslagen voor de toekomst hebben we een van ons strandpaviljoen een plek gemaakt die we promoten met de slogan “Culinair ontspannen aan het Zandvoortse strand”.
In de meest brede zin van het woord heeft NPD laten zien dat zij professioneel, adequaat en een betrouwbare partner zijn die hun ‘vrouwtje’ staat. We hopen nog lang met elkaar te mogen samenwerken!

John Cornelisse, eigenaar Strandpaviljoen Plazand


BEN JIJ TOE AAN EEN HELDERE IDENTITEITSSTRUCTUUR IN DE ORGANISATIE?

Lees dan hier hoe je in 5 stappen succesvol je organisatie naar een sterk merk kunt neerzetten.