EEN KLANT VOOR JE WINNEN, BEGINT MET EEN GOED GEVOEL

OVER NPD COMMUNICATIONS

De experts die jou graag helpen met het realiseren van betekenis, identiteit, zichtbaarheid in de markt, betere klanten en meer omzet.
Wij geloven dat elke organisatie uniek is, met een eigen visie en eigen karakteristieken en ambities. Dat het juist die eigenheid is die mensen verbindt; klanten met organisaties, maar ook medewerkers onderling. In de praktijk zien we dat bedrijven er niet meer omheen kunnen zich als een brand te positioneren. Online marketing en communicatie biedt veel nieuwe handvatten om je product of dienst te verkopen. Dat gaat gepaard met een heel nieuwe visie op communicatie en het maken van lastige keuzes. Wij helpen ondernemers met het formuleren van organisatiestructuur, richting en keuzes. Dat geheel vertalen we naar een effectieve interne- en externe communicatie, met als doel betere klanten en meer omzet.


De wereld van de marketing en communicatie is 180 graden veranderd

We leven met zijn allen in een digitale wereld en zijn de hele dag online bezig informatie te verwerken. Er is een overvloed aan informatie en er wordt relatief weinig 1 op 1 gecommuniceerd. Kijk naar de jeugd die moeite heeft met schrijven en praten door gebruik van WhatsApp taal. Er staat nog veel te gebeuren op gebied van de diverse media en dat komt sneller op ons af dan we denken. De consument begeeft zich voornamelijk online, en zoekt meer dan ooit naar zekerheid en vertrouwen. Het imago van een merk en de reputatie van een organisatie worden steeds belangrijker in de aankoopbeslissing. Er is voor organisaties tegenwoordig veel meer nodig dan een mooi logo, een vindbare website en een Facebookpagina om succesvol te zijn. Moderne communicatie gaat veel verder dan dat; alle media zijn tegenwoordig met elkaar verbonden. Consumenten begeven zich in de wereld waarin al die media samenkomen. Daarom is het belangrijk dat organisaties alle communicatievormen eenduidig op elkaar afstemmen. Dat wil zeggen dat het organisatie-dna in alle vormen van de communicatie terugkomt. De verschillende media vertellen dan hetzelfde verhaal en alle uitingen zijn glashelder, zowel offline als online. De circel moet rond zijn.

Ondernemer, stap in de online nieuwe wereld, anders ben je te laat!

Wij willen organisaties nadrukkelijk adviseren om mee te gaan met nieuwe online ontwikkelingen. Het afzetgebied verplaatst zich van een fysieke plek naar de digitale wereld. Het is meer en meer gebruikelijk om met een lesprogramma of webinar online en via e-mailmarketing klanten te binden. Wat dacht je van de robots voor de klas, of die oudere mensen socializen. Een digitale butler als Google Home. ‘Virtual reality’ is helemaal niet meer zo virtueel; het is de nieuwe realiteit. Ons advies: stap in deze online nieuwe wereld. Zorg dat je online vindbaar bent. Want voor je het weet, ben je echt te laat!

Wat onderscheidt ons van anderen?

Als succesvol ondernemers van een reclamebureau ontdekten wij tijdens de recessie van 2008 een groeiende communicatieproblematiek bij grote en kleine organisaties. Vaak waren die niet zichtbaar in de markt, hadden te weinig juiste klanten en te weinig omzet. Voor de recessie bepaalde de consument de vraag naar producten en diensten vanuit een behoefte eraan. Maar sinds het economisch herstel hebben we geen vraag meer vanuit behoefte. We leven immers in een tijd van overvloed. De vraag die organisaties zich moeten stellen is niet: ‘Wat wil mijn klant?’, maar ‘Wat wil ik betekenen voor mijn klant?’. Organisaties moeten hun blik verleggen; in plaats van extern te kijken, vergt moderne comunicatie dat organisaties naar binnen kijken. Die nieuwe manier van kijken en denken is niet eenvoudig. Het vergt kennis, tijd en energie, objectiviteit en een duidelijke structuur. Wij kunnen helpen.

De afgelopen jaren hebben wij vele organisaties begeleid in hun traject binnen dit proces. Wij helpen organisaties om zich als brand te laten zien, zich te profileren. Vanuit een strategisch en op maat gemaakt plan realiseren wij de gewenste uitstraling en zichtbaarheid voor een organisatie. Dat vertalen we door naar zowel de interne- als de externe communicatie.
Wij merken dat organisaties zich kunnen vinden in onze werkwijze en onze persoonlijkheid. We beschikken over een groot luisterend vermogen en een oprechte belangstelling voor onze opdrachtgevers. We kunnen ons inleven in de wereld van de klant, diens visie en vraagstukken. Onze kracht is toch wel dat wij binnen een organisatie direct herkennen waar de pijnpunten zitten. We denken probleemoplossend en graag ook vooruit, zodat onze concepten toekomstbestendig zijn. We zijn realistisch, to the point en bovenal onszelf.


Kennis delen

NPD Communications, Maarten en Nicole hebben gezamenlijk ruim twintig jaar succesvolle ervaring op het gebied van marketingcommunicatie, opgedaan met diverse opdrachtgevers waaronder beursgenoteerde multinationals en organisaties binnen MKB, profit en non-profit. En dat hebben we natuurlijk niet gerealieerd zonder ons team. We hebben een gedegen samenwerkingsverband met professionals op diverse gebieden zoals websitebouwers, experts op het gebied van web-it en social media. Maar ook video, tv en radio advertising, fotografie, tekst, coaching, signing en print. Voor elke opdracht selecteren we welke specialisten er nodig zijn. Zo stellen voor elke klant onze dreamteam samen om een ‘op maat gemaakt’ concept te realiseren.

Link naar portfolio
Link naar meer achtergrond over Maarten
Link naar meer achtergrond over Nicole


Brand Your Business: structuur, richting en keuzes helder in beeld

Onze uitgebreide ervaring, expertise, kennis en werkwijze hebben we vertaald naar een eigen op maat gemaakt programma Brand Your Business. Het helpt je de weg te vinden naar jouw eigen brand. Tijdens het Brand Your Business traject, gaan we gezamenlijk on the ‘ROAD’ oftwel op weg. ROAD staat voor: Richtinggevend, Onderscheidend, Adviserend, Doeltreffend. Met als doel betere klanten en meer omzet. Het hele proces van begin tot eind vormt jouw kompas voor de toekomst van je organisatie. Zodat jij je volledig kunt focussen op jouw expertise. Mocht je meer willen weten, neem dan gerust contact met ons op. We spreken je graag.




John Cornelisse, eigenaar Strandpaviljoen Plazand

Sinds enige jaren werken we samen met NPD communicatie. De samenwerking ontstond uit de behoefte om ons strandpaviljoen, wat we sedert 2011 exploiteren, verder te professionaliseren op het gebied van onze identiteit middels de communicatie- en mediakanalen. NPD bleek daarin de juiste partner. Met de slag die we met NPD hebben geslagen voor de toekomst hebben we een van ons strandpaviljoen een plek gemaakt die we promoten met de slogan “Culinair ontspannen aan het Zandvoortse strand”.
In de meest brede zin van het woord heeft NPD laten zien dat zij professioneel, adequaat en een betrouwbare partner zijn die hun ‘vrouwtje’ staat. We hopen nog lang met elkaar te mogen samenwerken!

John Cornelisse, eigenaar Strandpaviljoen Plazand