EEN KLANT VOOR JE WINNEN, BEGINT MET EEN GOED GEVOEL

Online programma Brand Your Business

JOUW ORGANISATIE, EEN STERK MERK

Is jouw bedrijf niet onvoldoende zichtbaar in de markt? Loop je daardoor omzet mis?

Is jouw visie nog wel je kompas?

Is de identiteit van je organisatie lastig te verwoorden en visueel te maken?

Blijft je communicatie-, of beleidsplan steeds in een bureaula liggen?

Lukt het niet je interne- en externe communicatie op elkaar af te stemmen?

Weet je niet goed hoe je van social media een handig marketinginstrument maakt?


Ben jij toe aan:

Betere klanten en meer winst?
Een heldere richting en structuur voor je communicatie?
Een duidelijke organisatie-identiteit met de juiste uitstraling?


Dan is ons online programma een absolute aanrader. In 10 lessen helpen wij je de pijnpunten van je communicatie en marketing bloot te leggen. We leren je hoe je die kunt oplossen. Je leert hoe je jouw unieke merk in de markt zet, zodat klanten naar jou toekomen. Je leert je organisatie van binnenuit en buitenaf kennen. Dat is namelijk dé voorwaarde om jezelf te presenteren in de markt die jij voor ogen hebt. Ken jezelf en je doelgroep. Draag vervolgens je boodschap uit bij klanten op een manier die bindt. Leer een koers uit te zetten en focus te houden. Zodat jij je volledig kunt richten op jouw expertise.

In deze cursus bouw jij je eigen unieke ‘ROADmap’, het kompas voor alle aspecten van je communicatie, nu en in de toekomst. We raden je aan om de cursus van begin tot eind te volgen en actief mee te doen met de opdrachten. Dat vergt investering van tijd en inspanning, maar we beloven je dat het dat zeer zéker waard zal zijn!

Stel je voor hoe het zal zijn als je de organisatie-identiteit glashelder hebt. Dat je meer klanten aan je dienst of product verbindt en dus meer omzet haalt. Dat je de juiste strategische keuzes kunt maken, zodat je meer structuur en richting in de organisatie hebt. Je leert interne en externe communicatie effectief uit te zetten. Dat is absoluut mogelijk en jij kunt het leren in dit online programma.

 

Wat is de identiteit van je organisatie? Waar sta je voor en waar ga je voor? Vragen die iedere serieuze ondernemer zichzelf zou moeten afvragen. De antwoorden op deze vragen vind je niet door even op een vrije middag hierover na te denken. Een serieuze ondernemer gunt zichzelf de tijd om aan de slag te gaan met het uitwerken van de antwoorden op deze vragen. Je wordt hier niet alleen zelf veel wijzer van, maar het helpt ook om te bepalen hoe andere stakeholders jou zien en hoe jij graag gezien wilt worden. Uiteindelijk zal zich dit vertalen in nog meer plezier in het nastreven van je doelen en het behalen van de gewenste resultaten.

Met de cursus ‘Brand Your Business’ heeft NPD Communications een unieke digitale cursus ontwikkeld waarmee je jezelf antwoorden kunt verschaffen op de vragen wat de identiteit van jouw organisatie is en waar je voor staat. Daarnaast biedt de cursus ook inzicht in bijvoorbeeld denkprocessen van klanten en zeer relevante hedendaagse ontwikkelingen op het gebied van internetmarketing en merkontwikkeling die voor iedere ondernemer een absolute must zijn om te kennen.

De inhoud van de cursus is relevant voor ondernemers die op het punt staan om te gaan ondernemen, maar ook voor de meer door de wol geverfde ondernemer is het raadzaam om deze cursus te volgen. Het lesmateriaal is overzichtelijk, duidelijk en voorzien van een handig werkboek, maar ook van ondersteunde filmpjes met concrete voorbeelden. De cursus biedt niet alleen de mogelijkheid om jouw eigen bedrijfsidentiteit volledig af te pellen en op te bouwen maar ook om in 10 hoogwaardige lessen volledig op de hoogte te geraken van alle recente ontwikkelingen op het gebied van online klantgedrag, de kracht van social selling en internetmarkering.

Joop Jansen, Advocaat Dexlegal

 

HOE MAAK JE VAN JE ORGANISATIE EEN STERK MERK?

Communicatie gaat veel verder dan een mooi logo, een vindbare website en een Facebookpagina. Zonder structuur en onderlinge afstemming in je communicatiemiddelen, bereik je weinig. Je bedrijfsidentiteit moet verweven zijn in je hele organisatiestructuur. Dus ook in alle facetten van je communicatie. Je verhaal vertelt overal hetzelfde en al je uitingen moeten eenduidig en helder zijn. Om die cirkel rond te krijgen, leer je de juiste strategische keuzes te maken. Met Brand Your Business gaan we eerst terug naar jouw kern, waar het allemaal begint. Dat doen we door de essentie van je kernwaarden, visie, ambitie en strategie opnieuw te formuleren.

Het doel van onze cursus is dat je leert om van jouw organisatie een sterk merk te maken. Hoe?
Brand Your Business bestaat uit 10 lessen, die je kunt onderverdelen in 5 hoofdthema’s. Onderling zijn deze thema’s met elkaar verweven; ze passen als een bouwwerk in elkaar. Met onze 10 lessen, krijg je de beschikking over de bouwstenen die jij nodig hebt om van je organisatie een merk te maken dat staat als een huis.

 

1. ONTWIKKEL JE BEDRIJFSIDENTITEIT, DE ZIEL VAN JE ONDERNEMING, JOUW UNIEKE MERK

Zonder duidelijk beeld van wie je bent, kun je jezelf ook niet goed profileren. Daarom gaan we met Brand Your Business van start met dit belangrijke onderdeel. Je brengt jouw organisatie-dna in kaart. Je leert je organisatiekenmerken glashelder te formuleren. Je weet exact wie je doelgroep is, wat hun probleem is, en waar zij zich bevinden.

2. VEROVER JE UNIEKE PLEK BINNEN DE MARKT

Als je weet wie je bent, kun je ook jouw eigen plek innemen. Leer jouw organisatie op de juiste manier te positioneren. Daardoor herkennen klanten zich in jouw aanbod. Met de juiste strategische keuzes zet je je merk stevig in de markt.

3. BEPAAL JOUW IDEALE KLANT EN STRATEGIE

Heb je helder wat jouw plek in de markt is, dan kun je je ook richten op jouw ideale klant. Bepaal welke klanten je wilt aantrekken en ontdek waar zij zich bevinden. Je stemt hun probleem en jouw oplossing op elkaar af. Je maakt strategische keuzes en zet de koers uit om je doelen te bereiken.

4. BEPAAL JE COMMUNICATIE-STRATEGIE MET HET GEWENSTE EFFECT

Om je identiteit en je product helder in de markt te zetten - bij de juiste klanten en via de juiste kanalen -, stem je al je interne en externe communicatie op elkaar af. Je zet strategische lijne n uit voor effectieve marketing, communicatie en social media.

5. ONTWIKKEL JE OPTIMALE WEBSITE, ONLINE MARKETING EN SOCIAL MEDIA, VERLEID EN BIND KLANTEN

De juiste online en social media op de meest effectieve manier v oor je laten werken, vergt vooral expertise en een duidelijke richting. Je leert hoe een goede website is opgebouwd, welke middelen je kunt inzetten voor je online marketing activiteiten, hoe je je doelgroep heel gericht kunt benaderen en hoe je de verschillende social media kunt inzetten.


Dankzij onze jarenlange ervaring op het gebied van communicatie, kunnen wij je helpen om glashelder te krijgen wie je bent, waarom je doet wat je doet, waar je voor staat en hoe je dat aan de buitenwereld gaat communiceren. Wij hebben uitgebreide kennis en kunde op het gebied van creatieve processen, het positioneren van organisaties bij de doelgroep die zij voor ogen hebben, het zichtbaar maken van organisaties door de juiste strategie te kiezen en het stroomlijnen van interne- en externe communicatie.

Met ons online programma kun je samen met je medewerkers aan de slag. Dankzij onze uitgebreide ervaring en inzet voor diverse organisaties, kunnen wij je helpen om de knelpunten binnen je organisatie te herkennen. Als je de vinger op de zere plek kunt leggen, kun je ook in oplossingen gaan denken. Wij helpen je daarbij door structuur en overzicht te brengen in je marketingbeleid en gerichte keuzes te maken voor je toekomstige communicatie. Door gebruik te maken van onze expertise, kun je vervolgens leren hoe jij herkenbaar en zichtbaar wordt voor je doelgroep in de markt. Met inzet van de juiste middelen als social media, content marketing, een goede website en wervende teksten.

De ontwikkelingen van online- en social media gaan razendsnel. Ze vergen een expertise die organisaties vaak niet in huis hebben. Dat maakt het lastig om in contact te komen en te blijven met de juiste klanten. Consumenten hebben de beschikking over een groeiend aantal media en meer informatie dan ooit. Marketingspecialisten doen veel onderzoek naar gebruikersprofielen van diverse media. Deze gegevens tonen onder andere welk medium aantrekkelijk is voor welk type organisatie. Met deze kennis kun je gerichte strategische keuzes maken en je marketingbudget optimaal aanwenden voor de marketingactiviteiten die ook daadwerkelijk effect hebben. Lees meer over NPD Communications

 

IN 10 LESSEN NAAR EEN HELDERE IDENTITEIT, EEN GOEDE MARKTPOSITIE EN MEER OMZET

Onze 10 online lessen kun je op je eigen tempo volgen, waar en wanneer het je uitkomt. Elke week krijg je een nieuwe les. De uitnodiging voor elke nieuwe les ontvang je in de mailbox. Lukt het je een week niet om de les te volgen, dan houd je gewoon toegang tot de les. Alle lessen bestaan uit een video, eventueel extra videomateriaal en een werkboek dat je kunt downloaden en waarin je je antwoorden kunt opschrijven. De ‘ROADmap’ is een download document dat je gedurende het programma gaat invullen. Aan het einde van de cursus is je ‘ROADmap’ compleet en dient het als kompas voor alle aspecten van je communicatie, nu en in de toekomst.

Je krijgt toegang tot een besloten Facebookgroep, waar je ideeën en informatie kunt uitwisselen. Mocht je er niet helemaal uitkomen of behoefte hebben aan persoonlijke feedback, dan kun je contact met ons opnemen voor een Skypesessie. Uiteraard is het ook mogelijk om de cursus in-company te volgen. Lees meer over Brand Your Business Incompany.

 

BRAND YOUR BUSINESS IN 10 ONLINE LESSEN

JE ONTWIKKELT DE IDENTITEIT van jouw bedrijf, DE ZIEL VAN JE ONDERNEMING, JOUW UNIEKE MERK

Les 1. Wat is de identiteit van je organisatie? Die vraag kun je beantwoorden na les 1. Je brengt je organisatie-dna in kaart, de basis van je bedrijfsidentiteit. De ziel van de organisatie. Je leert je organisatiekenmerken glashelder te formuleren. Je ontdekt je kernwaarden en doet een merkbelofte naar de buitenwereld. Je weet wie je bent, waar je voor staat en waar je voor gaat.

Je bouwt aan jouw ROADmap, jouw eigen unieke kompas dat je helpt om focus te vinden, om daar te komen waar je wilt zijn; bij een heldere identiteit, zichtbaarheid in de markt.

 

HET VEROVEREN VAN JOUW UNIEKE PLEK BINNEN DE MARKT 

Les 2. De juiste positionering zorgt voor klanten die zich herkennen in jouw unieke aanbod. Door de juiste strategische keuzes te maken, zet je je merk stevig in de markt. Je doelgroep is helder en concreet; je weet wie ze zijn, waar ze zich bevinden, wat hun probleem is en hoe jij dat kunt oplossen.

Les 3. Wat maakt sterke merken, power brands, zo sterk? We kijken naar een aantal van die power brands, stuk voor stuk organisaties met een zeer duidelijke identiteit. Hoe onderscheiden ze zich van de concurrentie? In deze les leer je het nieuwe marketing- en merkdenken. Zodat jij van jouw organisatie een sterk merk kunt maken.

Les 4. Wat zijn jouw unieke kwaliteiten, je Unique Selling Points (USP’s) die jouw product of dienst onderscheiden van de concurrentie? Je leert exact hoe jij je doelgroep kan bereiken met een sterk merkverhaal, en daarmee het probleem van je klanten overtuigend kan oplossen. Je doet een geloofwaardige belofte vanuit je merkmissie.

     

COMMUNICATIE EN HET EFFECT ERVAN

Les 6. Je leert hoe communicatie werkt. Je onderzoekt je visuele identiteit zoals je logo, huisstijl en marketing. Je brengt in kaart met welke boodschappen en ervaringen jij vorm geeft aan je strategische keuzes en je merkbelofte. Je brengt in kaart hoe jij je unieke verhaal aan de buitenwereld gaat communiceren.

Les 7. Je weet interne communicatie te vertalen naar externe communicatie met effectieve marketing. Je ontdekt welke communicatiemiddelen perfect passen bij je strategie. Je leert focus te houden zodat jij je volledig kunt richten op jouw expertise. Je uitvoeringsstrategie is nu helder en vastgelegd in je de ROADmap. Met dat kompas kunnen je organisatie en medewerkers aan de slag, nu en in de toekomst.

 

 

OPTIMALE WEBSITE, ONLINE EN SOCIAL MEDIA MARKETING, OM KLANTEN TE BINDEN EN TE VERLEIDEN TOT VERKOOP

Les 8. Hoe maak je een optimale website? Hoe trek je je doelgroep aan? Hoe zet je marketing via internet in? En hoe ben je optimaal vindbaar online? Deze vragen worden beantwoord in les 8. Het internet kan nogal overweldigend lijken, maar als je weet hoe je bomen en bos van elkaar onderscheidt, kun je het in jouw voordeel laten werken.

Les 9. De kracht van social selling; we leren je de kunst van klanten naar je toe laten komen. Je leert het nut van een goede mailinglijst en hoe je die kunt opzetten. Ook besteden we volop aandacht aan online marketing en de verkoop van je product of dienst via internet. Je leert daarbij gebruik te maken van social media. Hoe zet je die zakelijk voor je aan het werk?

Les 10. Online gevonden worden en vertrouwen opbouwen, daar draait het om in de laatste les. Je vergroot je kennis over zoekmachines en hoe je die in je voordeel kunt gebruiken. Bijvoorbeeld door de juiste woorden op de juiste plek te gebruiken op je site. Of door te bloggen. We leren je wat de functies van bloggen zijn en hoe jij zelf kunt gaan bloggen.

     

DIRECT STARTEN

Je kunt direct starten, na betaling ontvang je alle informatie die je nodig hebt. Mocht je nog vragen hebben over de online cursus kun je contact opnemen met ons.

   

 



John Cornelisse, eigenaar Strandpaviljoen Plazand

Sinds enige jaren werken we samen met NPD communicatie. De samenwerking ontstond uit de behoefte om ons strandpaviljoen, wat we sedert 2011 exploiteren, verder te professionaliseren op het gebied van onze identiteit middels de communicatie- en mediakanalen. NPD bleek daarin de juiste partner. Met de slag die we met NPD hebben geslagen voor de toekomst hebben we een van ons strandpaviljoen een plek gemaakt die we promoten met de slogan “Culinair ontspannen aan het Zandvoortse strand”.
In de meest brede zin van het woord heeft NPD laten zien dat zij professioneel, adequaat en een betrouwbare partner zijn die hun ‘vrouwtje’ staat. We hopen nog lang met elkaar te mogen samenwerken!

John Cornelisse, eigenaar Strandpaviljoen Plazand


BEN JIJ TOE AAN EEN HELDERE IDENTITEITSSTRUCTUUR IN DE ORGANISATIE?

Lees dan hier hoe je in 5 stappen succesvol je organisatie naar een sterk merk kunt neerzetten.